Snart!

Jag har bestämt mig för att manuset ska till förlag innan kommande vecka är slut. Jag har alltså inte mer än fem dagar kvar att redigera. Egentligen är jag klar. (Annars skulle jag väl inte kunna lova sådana galna saker.) Ska bara läsa igen och känna och fundera ocm sista sidan verkligen sitter osv. Sedan är det bara att vänta på svar. (Läs: Börja skriva nästa bok.)

Idag kom en stark känsla över mig. Jag VILL bli utgiven. Jag VILL ha min bok.

Kanske borde vara självklart och det är det väl egentligen. Men jag blir lätt distraherad av panik och ångest. Inte så allvarligt som det låter. Det betyder bara att det är tryggare att ha sitt manus i en hög vid sängen än att låta andra människor läsa och tycka. Nå. De dagarna är över. Nu VILL jag.

Med vilja kommer man långt? ;)

Kommentarer
Postat av: Mes rêves blancs

Hej,



Gud vad spännande det lâter med en färdig bok! Har du skickat in manuset till ett förlag än? Vilken genre har du skrivit i? Själv har jag drabbats av en nedrans skrivkamp, jag skriver inte i min blogg om att jag skriver för det känns som att jag är en slags wannabe dâ, men jag kanske är en wannabe med författardrömmar. Det är sâ frustrerande att inte komma nâgonvart alls med historien, jag blir knäpp snart för jag vill ocksâ verkligen, men min självkänsla är för dâlig och till slut tar ângesten över när jag väl försöker (tänker hela tiden vem vill läsa det här? Kommer jag kunna skriva fler än en bok, tänk om jag inte har nâgot mer att berätta sen, är det här min enda chans?osv.) och jag har kanske bara skrivit nâgra rader till en sida. Men det är bara dâliga bortförklaringar egentligen som jag har. Men nâgon dag ska jag ocksâ ha skrivit klart min historia för hur jobbigt den än är att skriva den just nu, sâ tror jag ändâ att jag har en bra historia som vill ner pâ pappret (men det verkar alltid bättre i huvudet pâ nâgot sätt).

Hur har det gâtt med slutredigeringen? Hoppas du skriver mer snart =) Har följt din blogg ett tag men har nog aldrig lämnat en kommentar förut vad jag minns. Men det är kul att följa ditt arbete.



Lycka till med allt

Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback