Läsning

Min senaste fundering är hur många gånger man bör ha läst sin egen bok (för att hitta missar, finna flytet osv) innan man skickar den till förlag.

Jag har läst min bok från början till slut tre gånger. Efter varje gång har jag redigerat stora delar. Enligt min plan ska jag läsa den ytterligare en gång, redigera igen, och sedan läsa femte/sista gången.

Å ena sidan känns fem mycket. Å andra sidan känns det väldigt lite. Inte minst eftersom jag gjort ändringar mellan varje gång. Jag har dock läst varje del av min bok otroligt många gånger, så det är knappt några missar kvar i den. Däremot har jag som sagt bara läsa hela tre gånger så flytet/helheten är fortfarande långt ifrån perfekt.

Jag satsar på två genomläsningar till i alla fall (uppskattningsvis kring 20/3 respektive 31/3).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback