Ångesttankar

Helgens missnöje har nu lett till det här:

1. Jag är helt säker på att hela boken är lika värdelös som det hopplöst svaga mittpartiet trots att jag vet att det inte är så.

2. Tanken på att ge mitt manus till familj och vänner för korrläsning ger mig stora hispan. Tänk om de tycker att hela boken är så dålig som det usla mittparitet, till och med efter jag förbättrat det usla mittpartiet!

3a. Vilket osökt leder till en stark övertygelse om att alla förlag också kommer att avsky manuset och jag blir aldrig publicerad. Och då sitter jag där med dåligt skrivförtroende, och skammen av att ha pratat om det här skrivprojektet i flera år med vänner och familj och så blev det inget av.

3b. Alternativt är det faktiskt någon som vill ge ut min bok vilket leder till en helt annan typ av ångest, jag kanske aldrig kan skriva den andra bok jag har tänkt mig om jag har förväntningar från förlag och läsare på mig.

Jag är en optimist just nu helt enkelt. ;)
Men lugn, bara lugn. Så snart jag får bukt på mittpartiet så är jag tillbaka till att tro att jag är kung över världen och planerar acceptanstal för augustpriset.

Kommentarer
Postat av: Malinn

Har du varit in på www.kapitel1.se ?

Där kan du kanske hitta någon att utbyta feedback med. Min erfarenhet av vänner och familj i detta syfte är att det brukar sällan vara några konstruktiva kommentarer, utan mest "det här var ju bra". Det är ofta bra att ha någon helt utomstående som kan läsa det :)

2010-03-23 @ 16:23:23
URL: http://malinthewriter.wordpress.com
Postat av: Att göra

Så sant!

Jag ska ge vänner/familj en chans och om det blir som du och jag misstänker så får jag leta mig vidare. :) Jag har dock en vän som själv skriver och hon ger alltid grymt bra feedback, så där har jag tur.

2010-03-23 @ 18:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback